شار
شار

شار

سال نو مبارک

با سلام و درود خدمت همکلاسی های عزیز...

به سلامتی ، کلاس ها تموم شد و همه دوستان داریم میریم برای استقبال از عید...پیشاپیش عید رو بهتون تبریک میگم... امیدوارم که سالی خوب رو پشت سر گذاشته باشید و سالی بهتر رو پیش رو داشته باشید...

من خیلی دوست داشتم که با دانشجویان شهرسازی ، یه گروه کوهنوردی تشکیل بدیم(مثلا: گروه کوهنوردی دانشجویان شهرسازی پیام نور گیلان) و در طول عید، یه دوره کوه نوردی توی ماسوله داشته باشیم.اما متاسفانه امکاناتش نیست...

خلاصه اینکه عید خوبی داشته باشید...سال نو رو پیشاپیش به همه تبریک میگم...


همایش طراحی شهری ایران با حضور جان لنگ

با سلام  

به حضور دوستان عزیزم عرض کنم که اون دسته از عزیزانی که علاقه مند هستند به همایش طراحی شهری با حضور جان لنگ شرکت کنند می تونند از اینجا به وبسایت این همایش برای کسب اطلاعات و ثبت نام مراجعه کنند .  

شهر جدید yizhuang

شهر جدید Yizhuang توسط گروه معماری DCA در جنوب شهر پکن در کشور چین طراحی شده است. این شهر به سفارش شهرداری پکن و در فضایی به مساحت 240000 مترمربع و با هزینه ای بالغ بر 94 میلیون یورو اجرا خواهد شد.


در حال حاضر اجرای زیرساخت ها به عنوان فاز اول اجرا، آغاز شده است. این شهر در طرفین یک خیابان اصلی که از شمال به جنوب واقع شده، قرار گرفته است.



سیستم حمل و نقل توسط مترو، مونوریل و خطوط اتوبوسرانی سریع السیر به صورت توأمان اجرا خواهد شد. این شهر به 4 قسمت تقسیم شده است و یک برج مخابراتی برای پوشش کل فضای شهر در نظر گرفته شده است.

ادامه مطلب ...

سمینار آینده طراحی شهری ایران با حضور پروفسور جان لنگ

فضای معماری و شهر همواره بستر تکوین و تکامل حیات جمعی بوده است. پویایی این فضا ارتباط مستقیمی با پویایی دانش طراحی، مدیریت و اجرا این فضا ها در سرتاسر شهر دارد. در شهرهایی که معماران و طراحان و مدیران اندیشمند حضور داشته اند همواره می توان نمود عینی وجود فضاهایی پویا، سرزنده و حیات جمعی را شاهد بود.

اگر بخشی از معماری و طراحی شهری را دانش بدانیم مشخصا در میان صاحبان این دانش، پروفسور جان لنگ شخصیتی ویِژه دارد؛ که هم در زمینه تئوری و هم در زمینه فعالیت حرفه ای در دنیا کم نظیر می باشد. شخصیتی که بسیاری از اساتید مطرح در زمینه معماری و شهرسازی در ایران و سایر نقاط دنیا تجربه شاگردی و یا ترجمه کتب ایشان را دارند. حال، پرسش اساسی که می‌تواند اینجا مطرح شود این است که بهترین نوع استفاده از تجربه و دانش چنین شخصیتی برای سایر معماران و شهرسازان در ایران چیست؟

به منظور استفاده بهینه از تجربیات 40 ساله پروفسور جان لنگ در زمینه معماری و طراحی شهری و ایجاد فضای پویای علمی و حرفه ای در زمینه شهرسازی و معماری و همگامی با اتفاقات و تجربیات روز معماری و شهرسازی در دنیا، موسسه اندیشه طراحی بومی با همکاری قطب علمی شهرسازی و توسعه پایدار شهری دانشگاه تهران همزمان با روز معمار اقدام به برگزاری سمینار و کارگاههای آموزشی 4 روزه معماری و طراحی شهری با نام " آینده طراحی شهری و معماری ایران" در پردیس هنرهای زیبا نموده است.

این سمینار و کارگاههای آموزشی سعی دارد مهمترین مسائل روز طراحی شهری و معماری را مورد بررسی قرار داده و امیدوار است بتواند خط مشی روشن تری برای آینده فعالیت معماری و طراحی شهری در کشورمان ترسیم کند.  

ادامه مطلب ...

جزوه نقشه کشی

با سلام ... 

دوستان عزیز؛ من این جزوه رو برای استاد فرستادم و ایشون هم تایید فرمودند. 

فقط نیاز به یک سری حذف و اضافه داره که استاد در کلاس اعلام میکنن. 

جزوه نقشه کشی معماری دانشگاه پیام نور مرکز همدان 

مهندس خلیل گودرزی سروش 

 

 

سبزترین شهر دنیا؟!


رقابتی است در دنیا بر سر این موضوع که چه کسی سبزتر است.

در حقیقت شرایط فعلی جهان می‌طلبد که اکثر کشورها به فکر سبز شدن باشند. وقتی تغییرات آب و هوایی به چالشی‌ترین مسئله امروز دنیا تبدیل شده است، باید هم شهرهای جهان – به‌ویژه شهرهای پیشرفته – به فکر انطباق هرچه بیشتر خودشان با مسائل زیست‌محیطی باشند.


در این رقابت، ونکوور؛ شهری که عنوان قابل سکونت‌ترین شهر دنیا را یدک می‌کشد، تمام تمرکز خود را روی این موضوع گذاشته است تا سال 2020 میلادی به سبزترین شهر دنیا تبدیل شود. مسئولان این شهر برای رسیدن به این مهم، 10 هدف را انتخاب کرده‌اند‌ در 3بخش اقتصاد سبز/ مشاغل سبز، اجتماعی سبزتر و سلامت انسانی. در بخش اقتصاد سبز، در پی این هستند که 20 هزار شغل سبز جدید ایجاد کنند. آنها همچنین می‌خواهند تا سال 2020، 30 درصد نسبت به سال 2007، انتشار گازهای گلخانه‌ای‌شان را کاهش دهند و اینکه قصد دارند انرژی مصرفی در ساختمان‌ها را تا 20 درصد کاهش دهند.

مسئولان شهر ونکوور برای اینکه به جامعه‌ای سبزتر تبدیل شوند، تصمیم دارند امکانی فراهم آورند که بیش از 50 درصد رفت‌وآمد‌ها توسط وسایل نقلیه عمومی، دوچرخه یا پیاده‌روی صورت گیرد و همچنین میانگین امحای زباله برای هر نفر، 40 درصد کاهش یابد. کانادایی‌ها 2مورد دیگر هم برای داشتن اجتماعی سبزتر در نظر گرفته‌اند؛

اول اینکه هر شهروند با یک پیاده‌روی تا حدود 5 دقیقه به فضاهای طبیعی برسد و در این راستا 150 هزار اصله به درختان شهر افزوده خواهد شد. مورد دوم هم این است که به‌طور میانگین به‌ازای هر فرد، تا 33 درصد ردپاهای اکولوژیکی کاهش یابد. در زمینه سلامت انسانی هم به آب و هوای تمیز توجه شده است.

پایتخت‌نشینان کانادا، اهداف بلندمدتی هم در همان سه‌بخش ذکر شده دارند که به گفته خودشان برای رسیدن به آنها، 20 – 30 سالی زمان لازم است. این اهداف شامل موارد زیر است:

1) به دست آوردن چهره‌ای بین‌المللی در زمینه محیط‌زیست

2) عدم‌وابستگی به سوخت‌های فسیلی

3) رهبری جهان در طراحی ساختمان‌های سبز

4) تبدیل پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و حمل و نقل عمومی به یک گزینه ارجح

5) رسیدن به تولید زباله در حد صفر

6) تبدیل شدن به بی‌نظیر‌ترین جنگل شهری در جهان

7) رسیدن به یک سیاره زیست‌محیطی

8) داشتن بهترین آب آشامیدنی در جهان

9) داشتن تمیزترین هوا در جهان

10) تبدیل شدن به یک رهبر جهانی در زمینه سیستم‌های غذای شهری

با این اوصاف به‌نظر می‌رسد مسئولان ونکوور بیشتر در نظر دارند که تبدیل به سلطانی از نوع سبز در جهان شوند و رهبری زیست‌محیطی دیگر کشورها را به‌عهده گیرند.


منبع:memarinews.com


عکس هایی از شهر ونکوور در ادامه مطلب


ادامه مطلب ...

نامه ای به وزیر علوم

با سلام... 

 دوستان عزیز؛  

دانشجویان رشته مهندسی شهرسازی دانشگاههای پیام نور کشور قصد دارن؛ طی نامه ای به وزیر علوم محترم جناب آقای دانشجو ؛وضع ناهماهنگ دانشگاه پیام نور با رشته مهندسی شهرسازی و نبود امکانات کافی برای دانشجویان این رشته را بیان کنند. 

 به زودی متن نامه رو براتون میذارم...  

لطفا دوستانی که با این نامه و ارسالش موافقن همین جا تو بخش نظرات تاییدش کنند.. 

ممنون از توجهتون

تکمیل لیست موضوعات پروژه ی استاد سیدین

با سلام خدمت دوستان عزیز...

ضمن تبریک روز زن خدمت خانوم های همکلاسی عزیز


میخواستم بگم که برید به این پست و ببینید اگه موضوع پروژه و یا اسم اعضای گروه تون به طور کامل توی پست درج نشده، اون رو توی قسمت نظرات تکمیل کنید و برای من بفرستید و اگر هم که تمامی مشخصات گروه درسته، تاییدش کنید...


با تشکر فراوان...این اطلاعات رو برای ارائه به جناب استاد سیدین نیاز دارم!

وبلاگ جدید آیا؟؟؟؟

دوستان

موافقید که یه وبلاگ دیگه برای بچه های شهرسازی ورودی 90 دانشگاه تاسیس کنیم تا این وبلاگ همچنان حالت رسمی خودش رو حفظ کنه و شوخی ها و روزانه های بچه ها و پست های غیر رسمی تر بره اونجا؟؟؟


اگه موافقید نظر بدید...

کشف یه سیاره جدید تو آسمون توسط من :دی

سلام دوستان: 

آیا نگاهی به آسمان کرده اید ؟! نه ؟؟؟!!! 

مگه نگفتم یه سیاره جدید تو آسمونمون با چشم غیر مسلح قابل رویته ببینید ؟!  

هم اکنون نیازمند یاری نجومیتان هستیم  :) 

قرار نشد جوابشو پیدا کنین ؟! تنبلا! :( 

برای راهنمایی: 

 این سیاره در امتداد سیاره شمال یا همون زهره خودمونه و به درخشندگی و روشنیه همونه!!! 

پاشین همین حالا برین نگاه کنین :/ 

شنیدم یه استادی میگفت هر انسانی نیاز داره ستاره های آسمونو ببینه ! 

چگونه مقاله علمی بنویسیم؟

سلام دوستان گلم... 

از اونجایی که این ترم یه پروژه حسابی باید به استاد سیدین عزیز تحویل بدیم براتون روش علمی مقاله نویسی رو میذارم... 

امیدوارم به بهتر شدن پروژه ها کمک کنه... 

 

روش علمی مقاله نویسی

کپی جزوه ی هندسه

سلامی دوباره


دو نکته خیلی کوتاه


یکی اینکه استاد پاداشت اومدن امروز و کلاس تشکیل شد...


دومی هم اینکه دوستانی که جزوه ی هندسه احجام رو هنوز پرینت نگرفتند، بیان اینجا اعلام موجودی کنند...یه نفر(غیر از من) مسئول بشه بره واسه همه کپی کنه.منم کمکش میکنم...

هزینه ها هم کمتر میشه...

یک نفر بیاد فداکاری کنه...به یه ایثارگر نیازمندیم...

کاربرگ های درس هندسه احجام و پرسپکتیو

سلام دوستان... 

 اینطور که معلومه درس هندسه احجام و پرسپکتیومون باید غیر حضوری گذرونده بشه... 

براتون کاربرگ های این درس رو میذارم؛بعد از خوندن جزوه ای که جناب نعمتی زحمتشو کشید براتون گذاشت میتونین ازش استفاده کنین. 

 

امیدوارم مفید باشه... 

 

کاربرگ های درس هندسه احجام و پرسپکتیو

استاد پاداشت

با سلام...


اخبار دریافتی حاکی از اینه که استاد پاداشت روز شنبه حتما تشریف میارند...


پینبشت: کامنت دونی این پایین، محل اعلام و تبال نظره...چت روم نیست...

در آینده چتروم هم افتتاح میشه...توی چشم انداز شش ماه گنجونده شده

تغییر زمان کلاس کاربرد رایانه در شهرسازی!

با سلام خدمت همکلاسی های عزیز



زمان کلاس کاربرد رایانه روز یکشنبه،از ساعت 15.30 به ساعت 11صبح همان روز (11 تا 13) تغییر یافت.



نکته: یکشنبه ها تا ساعت 11.30،کلاس بیان معماری داریم،باید چیکار کرد؟!!!