شار
شار

شار

فراخوان برگزاری مسابقه طراحی سر درب ورودی میدان مرکزی میوه و تره

سازمان میادین میوه و تره بار و فرآورده های کشاورزی شهر تهران از کلیه افراد حقیقی و حقوقی در زمینه طراحی سردرب ورودی میدان مرکزی میوه و تره بار تهران دعوت به عمل آورد.

سازمان میادین میوه و تره بار و فرآورده های کشاورزی شهر تهران از کلیه افراد حقیقی و حقوقی در زمینه طراحی سردرب ورودی میدان مرکزی میوه و تره بار تهران با مشخصات زیر دعوت به عمل می آورد. به گزارش شاسا علاقمندان می توانند تا پایان وقت اداری روز یکشنبه مورخ ۰۲/۰۷/۱۳۹۱ به نشانی میدان بهمن، جنب فرهنگسرای بهمن، ساختمان شماره ۲ سازمان میادین میوه و تره بار، دبیرخانه معاونت فنی تحویل نمایند.


به سه نمونه منتخب جوایز زیر تقدیم خواهد شد:
نفر اول: ۱۰ سکه تمام بهار آزادی
نفر دوم: ۵ سکه تمام بهار آزادی
نفر سوم: ۲ سکه تمام بهار آزادی


مشخصات محدوده طراحی:

نقشه سایت پلان مجموعه بازار میوه و تره بار مرکزی در مقیاس ۱۵۰۰/۱ ارایه شده است که در آن محدوده مورد نظر جهت قرار گیری و طراحی سردرب ورودی مجموعه در نقشه هاشور خورده است.


مشخصات مورد نظر طراحی:

۱٫ ایده مناسب و مشخص هماهنگ با موضوع طراحی
۲٫ امکان ورود و خروج مکانیزه خودروهای حامل بار و خدمات با توجه به حجم ترافیکی مجموعه
۳٫ توجه به ورود پیاده به مجموعه در کنار ورود سواره
۴٫ استفاده از تکنولوژی به روز و کارآمد در ساخت
۵٫ توجه به منظر شهری
۶٫ رعایت قوانین و مقررات زیبا سازی شهری
۷٫ توجه به نیازها و محدودیت ترافیکی
۸٫ ابعاد و اندازه طرح سردرب ورودی در اختیار طراح می باشد


نحوه ارایه طرح:

* ارایه طرح می بایست در یک صفحه A1 به صورت پوستر باشد.
* موارد ارایه شده در پوستر:
- ایده و روند شکل گیری طرح
-پلان های کامل در مقیاس ۵۰/۱
-۲ نما در مقیاس ۵۰/۱
-پرسپکتیو ( به صورت رندرهای ۳DMAX)
-طرح سازه پیشنهادی

ارایه تمامی فایل های مرتبط با طرح از قبیل: نقشه های DWG- MAX- JPG- PSD- WORD جهت ارایه کار در بخش داوری مسابقه الزامی می باشد.


جهت مشاهده کروکی و نقشه سردرب ورودی میدان و متن فراخوان مسابقه  اینجا  را کلیک نمائید.

اولین همایش ملی فضاهای عمومی شهری پایدار


اولین همایش ملی فضاهای عمومی شهری پایدار 8 و 9 اسفند ماه 1391 ، به میزبانی دانشگاه هنر برگزار می شود.


دکتر غلامرضا حقیقت نائینی، دبیر علمی همایش، هدف از برگزاری این همایش را، پرداختن به ابعاد شهرسازی فضاهای عمومی شهری پایدار بر مبنای تحلیل فرصت ها و چالش ها در شرایط کنونی کشور و تجربه های داخلی عنوان نموده و افزود در این ارتباط و به منظور ارتقاء دانش شهرسازی و آشنایی بیشتر متخصصان با مسائل جدید شهرسازی و مشارکت و همفکری اساتید دانشگاه ها و مراکز پژوهشی داخلی و نیز ارتباط با مراکز حرفه ای، نهادها و سازمان های دست اندرکار مسایل شهری، در این همایش از مقالات جدید حاصل از پژوهش های بدیع، عمیق و اثربخش در حوزه های مبانی نظری، روش ها و تجارب استقبال می شود.


دانلود فایل همایش از اینجا


مسابقه آلودگی های شهری و راهکارهای مقابله با آن

معرفی مسابقه

جامعه مهندسان شهرساز ایران با هدف مشارکت مستقیم در امر شهرسازی در سال 1376 تاسیس شده است و از آن تاریخ تا به امروز با همکاری جمع کثیری از شهرسازان برتر کشور، توانسته گام های موثری در دستیابی به اهداف خود بردارد و در ارتقاء جایگاه شهرسازان نقشی بی بدیل ایفا نماید. این جامعه در شناخت مسائل روز و چالش های پیش روی شهری نقشی تاثیر گذار ایفا می نماید. امروزه از مسائل مهم شهری می توان به "آلودگی های شهری" اشاره نمود.

در سال های اخیر این موضوع تنها به پایتخت کشور محدود نمی شود و چالشی همه سویه در کشور پدید آورده است. در بخشی از کشور بحران آلودگی هوا و ریز گردها، در گوشه ای معضل دفع غیر بهداشتی پسماند شهری در جنگل ها، مشکلات آلودگی صوتی و به طور کلی مدیریت آلودگی های  شهری از نکات چالش بر انگیز در مناطق شهری می باشد. از آنچه رفت چنین بر می آید که این موضوع در صورت عدم رسیدگی به یک "بحران شهری" در کشور بدل خواهد شد. به نظر می رسد راه حل های موجود به درستی پاسخگوی این مسئله نمی باشند. از این روی، شناخت وجوه مسئله و راهکارهای مقابله با آن می تواند یکی از مهم ترین دغدغه های مسئولین شهری و در آن میان شهرسازان آینده این مرز و بوم باشد.

بدین سبب با توجه به اهمیت موضوع مطروحه و طرح مسئله مذکور، کمیته جوانان جامعه مهندسان شهرساز ایران تصمیم دارد مسابقه ای تحت عنوان "آلودگی های شهری و راهکارهای مقابله با آن" برگزار نماید تا شهرسازان جوان نیز در حل مسائل شهری خود شریک شده و نیروی جوان نیز فعالیت های سازنده ای در این امر داشته باشد. این مسابقه در 3زمینه  عکس / فیلم کوتاه و پویانمایی و اسلاید شو / پوستر برگزار خواهد شد. و شامل ارائه آثار برگزیده به صورت نمایشگاهی نیز می باشد . جوایز آثار برگزیده در جشن و همایش بزرگ " روز جهانی شهرساز " که هر ساله در نیمه دوم آبان ماه برگزار می شود ، اهدا می گردد.

ادامه مطلب ...

مجتمع تجاری برای صنعت ساختمان رشت

در یک رقابت آزاد ، علیرضا مهدی زاده حکاک ، علی علیلی و فاطمه فرمانفرمایی برای طراحی یک مرکز تجاری 10,000m2 برای صنعت ساختمان در استان گیلان با دیگر شرکت کنندگان به رقابت پرداختند که بارش کافی و مناظری از چشم اندازهای منحصر به فرد از ویژگی های اصلی سایت است.



جزئیات بیشتر در ادامه مطلب

ادامه مطلب ...