شار
شار

شار

نمونه سوالات اقتصاد شهری

با سلامی دوباره خدمت دوستان و همکلاسی های عزیز

نمونه سوالات اقتصاد شهری که استاد آقاجانپور لطف کردن برامون آوردن رو برای دانلود میزارم.

دانلود نمونه سوالات

درضمن استاد فرمودند اگه با ایشون کاری دارین یا سوالی از ایشون دارین؛روزهای سه شنبه 1 تا 2:30 دانشگاه پیام نور لنگرود تشریف دارن.

فرآیند طراحی شهری

با سلام

دوستان خلاصه کتاب فرآیند طراحی شهری نوشته دکتر سید حسین بحرینی رو براتون قرار میدم...

دانلود  

شیوه های طراحی مسکن

سلام دوستان 

امروز مقاله استاد سیدین با عنوان شیوه های طراحی مسکن رو برای دانلود قرار میدم...  

دانلود مقاله


برچسب ها:شیوه,طراحی,مسکن,سطوح فضای سکونتی,عوامل مؤثر

دو نکته

با سلام خدمت دوستان گرامی.


دوستان گرامی ، باید دو نکته رو متذکر بشم.


اول اینکه اسامی گروه ها به طور کامل به دست بنده نرسیده.خواهشا اسامی رو هر چه زودتر به دست من برسونید.

من روز سه شنبه، اسامی رو ارسال میکنم و اگر گروهی لیستش رو به من نداده باشه، مسئولیتش پای خودش هست.


دوم اینکه جزوه فرآیندن طراحی شهری دکتر بحرینی که برای کلاس مبانی طراحی شهری 2 استاد سیدین، به اون نیاز هست. این جزوه رو میتونید از انتشارات داخل محوطه دانشگاه تهیه کنید.(انتشارات مهران). در صورت لزوم این جزوه رو بعدا اسکن میگیرم و براتون توی وبلاگ میزارم.


و دوباره تاکید میکنم که اسامی گروه های کلاس پرسپکتیو دکتر کاوه رو هرچه زودتر به من تحویل بدید از طریق وبلاگ یا هر طریقی که براتون ممکنه.

پرسپکتیو

با سلامی دوباره خدمت دوستان و همکلاسیان محترم.


دوستان لطف کنند از طریق همین پست، اسامی گروه هاشون در درس پرسپکتیو(دکتر کاوه) رو سریعتر بهم بدند تا من لیست کامل همه گروه ها رو برای استاد ایمیل کنم.


روز و ساعت پیشنهادی برای کلاس رو هم میتونند از طریق همین پست اعلام کنند.البته صحبت های اصلی باید در حضور خود استاد انجام بگیره.

با تشکر

متروپلیس دریایی

معرفی یک ایده:

شهری در آب ( متروپلیس دریایی )



ایده ساخت شهرهای شناور چیز جدیدی نیست و مدتی است که ذهن بشر امروز را مشغول خود ساخته است ، افزایش جمعیت دنیا و کمبود زمین برای سکونت و هزاران عامل دیگر باعث و بانی چنین طراحی ها و ایده ها می باشد ، یک طراح بلژیکی به نام " ونسان کاله باوت " (Vincent Callebaut) سازنده و طراح شهری شناور است که آن را "لیلی‌پاد" (Lilypad) نام گذاری کرده است.


بقیه در ادامه مطلب:

ادامه مطلب ...

کتابخانه عمومی نیویورک

معرفی :
کتابخانه عمومی نیویورک


نمای ویژه با شیشه های بزرگ و نورپردازی داخلی به همراه رنگ های سفید و نارنجی، نگاه هر رهگذری را به سوی خود جلب می کرد.

کتابخانه عمومی نیویورک در فضایی بالغ بر 10500 فوت مربع و در کنار یک منطقه بزرگ مسکونی و دانشگاهی و به منظور پاسخگویی به نیازهای جامعه جدید و به سرعت در حال رشدِ نیویورک راه اندازی شد.

 گروه معماران 1100، به این نکته توجه داشته اند که، یک مکان سرپوشیده با کاربری عمومی، بایستی دارای پیوستگی و همخوانی قابل توجهی مابین فضای بیرونی و داخلی باشد. بنابراین در گام نخست، مکان این کتابخانه در نبش یکی از خیابان های اصلی شهر انتخاب شد. نمای ویژه با شیشه های بزرگ و نورپردازی داخلی به همراه رنگ های سفید و نارنجی، نگاه هر رهگذری را به سوی خود جلب می کرد. به گونه ای که بسیاری از افراد از همین طریق با این مکان آشنا شدند. 


بقیه در ادامه مطلب:


*بخش معرفی، توی این وبلاگ تهیه شده تا آثار بزرگ و نسبتا معروف معماری جهان و یا خود معماران معروف رو معرفی کنه تا دوستان و همکلاسی های عزیز با با اونها آشنا بشند و از طریق آشنایی با اونها، ظرافت های معماری و خصوصا طراحی و روش های خلق ایده رو یاد بگیرند...

دوستانی که قصد دارند مورد خاصی رو معرفی کنند، ایمیلشون رو بزارند تا براشون درخواست نویسندگی بفرستم تا بتونند توی وبلاگ بنویسند.

امیدوارم که کمکی باشه

ادامه مطلب ...

عکس های پنوراما از برج میلاد...

تور رایگان مجازی بازدید از برج میلاد.

باز دید مجازی از محوطه و تمام بخش های برج میلاد...

اگر از اینترنت پر سرعت استفاده میکنید، پیشنهاد میکنم، از دست ندید.

به اینجا بروید.

تاثیرات جبران ناپذیر سیستم گرمایش از کف روی بدن

یکی از اشتباهات بزرگ ما در خرید خونه های جدید مجهز بودن اونا به تکنولوژی های جدیده ولی نمیدونیم بعضی از اینا سلامتی مارو به خطر میندازن لطفا این مقاله و بخونید تا با مضرات یه تکنولوژی که ما به خاطرش کلی هزینه می کنیم آشنا بشید هنوزم این سیستم توی خیلی از خونه های جدید  داره اجرا میشه و هیچ جلوگیری هم صورت نمیگیره مثل خیلی از اشتباهات دیگه ... 

و جالب اینجاست که هنوزم تو ایران هر نمایشگاهی برگزار میشه بیشترین تبلیغات مال این سیستمه ...  

 

ادامه مطلب ...

سوالات دانشجویان جدید الورود.

با عرض سلام خدمت دوستان و همکلاسی های گرامی...


ورود دانشجو های جدید رو هم تبریک میگم و امیدوارم دانشجوهای ورودی نیمسال دوم 90-91 هم بتونند به موفقیت دست پیدا کنند و همگام با بقیه دانشجو ها پیش برند.


یکی از دوستان جدیدالورود واسه من پیام گذاشته بود که درس های بیان معماری 1 و مبانی طراحی 1 رو برداشته و متاسفانه به علت عدم اطلاع رسانی صحیح دانشگاه ( که واسه ورودی ما هم همینطور بود) کلاس ها رو از جلسه 5 و 6 به بعد شروع کرده و سوالش این بود که آیا میتونه ادامه بده یا نه.


حقیقتش بنده دقیقت نمیتونم بهتون اطمینان بدم که میتونی یا نه ولی نظر شخصی بنده اینه که بله میتونید.

برای کلاس مبانی طراحی1 که با استاد میر یوسفی فقط اجرای پروژه هستش و شما اگه با خود استاد صحبت کنید، راهنماییتون میکنه برای اینکه جلسات غایب رو جبران کنید و البته کمی سخت هستش ولی امکان پذیره.

کلاس بیان معماری 1 استاد قربانی هم که البته چند تا ورودی جدید داشت و استاد راهنماییشون کرد برای اینکه چطور خودشون رو به سطح کلاس برسونند...

اگه کمی تلاشتون رو بیشتر کنید، امکان پذیره...سخت نیست.


از بقیه دوستان و همکلاسی های جدیدمون هم اگه کسی سوالی داشت، توی همین پست کامنت بزاره و بنده تا جایی که ممکن باشه و در توانم باشه، کمکشون میکنم...


موفق باشید

کلاس هندسه و حذف اضطراری

سلام بر دوستان عزیز...


دو تا از دوستان در مورد کلاس هندسه پرسیده بودند. تا اونجایی که من اطلاع دارم، استاد جدید، جناب دکتر کاوه هستند...ولی اطلاع ندارم که کلاس از شنبه شروع میشه آیا یا نه!!احتمالا بشه...


و یکی از دوستان هم در مورد حذف اضطراری پرسیده بودند.حذف اضطراری حداکثر تا 91/2/23 مهلت داره و بر طبق قانون، هزینه واحد ها به دانشجو بر نمیگرده یعنی فقط واحد ها حذف میشند ولی باید هزینش رو پرداخت کنید...


دوستان اگر انتقاد و پیشنهادی دارند، بی پرده مطرح کنند...

روی اسم من زیر همین پست کلیک کنید و توی صفحه جدید، «تماس با من» رو بزنید و هر انتقاد، پیشنهاد و یا سوالی دارید، بگید...

همکلاسی هایی هم که میخواند توی نوشتن مطالب وبلاگ همکاری کنند، از همون طریق بهم اطلاع بندن و ایمیلشون رو برام بذارند...


ممنون

مهندسی شگفت‌انگیز یک آبراه

ایده‌های خلاقانه بشر تا به آنجا می‌تواند پیش برود که آب را در دو سطح غیر موازی به جریان درآورد. این صحنه‌ها از مناظر زیبای کشور اسکاتلند و نشانگر قدرت و خلاقیت فکری و فنی بشر در گذشته و حال است.

به گزارش برنا، کشور اسکاتلند، حدود 220 کیلومتر شبکه آبراه دارد که در سال‌های 1768 تا 1822 میلادی ساخته شده است. معروفترین این آبراه‌ها عبارتند از: کالدونین، کرینان، فورس و کلاید، کانال یونیون و مانکلند. این راه‌های آبی از معروفترین و تاریخی‌ترین بناهای اسکاتلند و جزیی از دارایی‌ها و ثروت ملی این کشور به شمار می‌روند و سالانه مورد بازدید هزاران گردشگر خارجی قرار می‌گیرد. تصاویر زیر مربوط به یکی از این آبراه‌هاست که آب و کشتی را همزمان در مناطق مرتفع و پست به جریان در می‌آورد.
 

 

 

بقیه تصاویر در ادامه مطلب

ادامه مطلب ...

شهر آینده با حداقل میزان کربن

در سال 2005، دولت چین اعلام کرد که مصرف انرژی را به ازای هر واحد تولید ناخالص داخلی تا سال 2010، 20% کاهش خواهد داد.  

ادامه مطلب ...

تعطیلات

با سلام خدمت دوستان عزیز...

امیدوارم که تا اینجای تعطیلات بهتون خوش گذشته باشه...


اومدم ازتون بپرسم که به نظرتون سه شنبه و چار شنبه ی این هفته رو بریم دانشگاه یا بهتره تعطیل کنیم...

نطراتتون رو توی کامنتا بزارید...


امیدوارم گه ادامه تعطیلات هم بهتون خوش بگذره...