شار
شار

شار

میانی مهندسی ساختمان

دوستانی که برای روز چهارشنبه ارائه دارند.


از اونجایی که مهندس ضابط فقط نصف وقت کلاس رو میتونند بمونند و باید کلاس رو از نیمه ترک کنند(بخاطر جلسه شهرداری گویا) لذا فقط یکی از دو گروه، (اون گروهی که ضوابط ارتفاع ساختمان رو باید ارائه بده)، میتونه ارائه رو برگزار کنه و گروه بعدی میمونه برای هفته های بعد تر.

دوستان اگه از اسامی اعضای گروه با خبر هستند، بهشون اطلاع بدند...

کلاس اقتصاد


کلاس اقتصاد این هفته کنسل شد
علت، فوت یکی از بستگان استاد هستش...
جلسه جبرانی امتحان میانترم هم متعاقبا اعلام میشه

نمونه پوستر تحلیل

دوستان گل

براتون یه سری پوستر تحلیل گذاشتم (با پلان تحلیل متفاوت هستش) که میشه به عنوان نمونه کار پروژه های دکتر کاوه و برای ژوژمان روز چهارشنبه استفاده کرد...


دقت کنید که فرم کلی پوستر مدنظر هستش و اطلاعاتی که شما توی پوسترتون میزارید باید بیشتر از این نمونه ها، شامل چکلیست ها و ماتریکس ها و سایت پلان کامل و باقی اطلاعات باشه اما این نمونه ها به خوبی فرم اصلی پوستر رو مشخص میکنند...


امید موفقیت در ژوژمان و رقابت رو براتون دارم...


دانلود نمونه ها

کلاس روز شنبه دکتر کاوه


تمامی کسانی که با دکتر کاوه کلاس دارند( هندسه، روش تحقیق، درک و بیان)، فردا راس ساعت 14 کلاس توجیهی پروژه انجام میشه.
حضور در کلاس اجباری نیست ولیکن بهتر است حضور داشته باشید.
موضوع کلاس، توجیه پروژه های هر سه گروه برای پایان ترم است و کسانی که نمیتونند شرکت کنند، موضوع و روش پروژه رو از بقیه بگیرند...
نمره میانترم از پروژه ها محاسبه میگردد.حضور غیاب هم صورت نمیگیره

با تشکر

بیان معماری 2

با سلام


دوستان عزیز، سرکار خانوم مهندس قربانی لطف کردن و برای جلسه آینده ی بیان معماری چندتا فایل اماده کردند تا دوستان برای جلسه اینده دست خالی نیان سر کلاس.

تعداد فایل ها زیاده و دوستان باید روی این  سرفصل ها تمرین کنند و برای جلسه اینده چنتا شیت تمرین برای استاد تحویل بیارن...

تاریخ جلسه جبرانی هم بعدا اعلام میشه


فایلها رو توی چهار گروه تقسیم بندی کردم...موفق و موید باشید...



بخش اول


بخش دوم


بخش سوم


بخش چهارم

مدل های کمی در شهرسازی

سلام همکلاسی های عزیزم


به گفته استاد محجوب روز چهارشنبه کلاس "مدل های کمی در شهرسازی" از ساعت 3 تا 4 تشکیل میشود و امتحان هفته آینده گرفته میشود.


موفق و پیروز باشید...

کلاس فوق ریاضی 2

با سلام خدمت دوستان و همکلاسی های محترم


به گفته استاد فرح روز...روز چهارشنبه، 29 آذر، ساعت 10 صبح کلاس فوق ریاضی 2 تشکیل میشود.


موفق باشید...

کارگاه درک و بیان

با سلام خدمت دوستان عزیز و همکلاسی های محترم...


کارگاه درک و بیان شهری با حضور دکتر کاوه، فردا در محل پارک شهر جنب عمارت کلاه فرنگی (کنار آلاچیق ها) راس ساعت 8:15 صبح برگزار میگردد...

لذا دوستان محترم، به موقع در محل حاضر بوده و تجهیزات مورد نیاز ( از قبیل شاسی A4 و کاغذ به مقدار کافی و کاغذ پوستی و همینطور ماژیک و باقی وسایل بر طبق لیست استاد کاوه) مورد نیاز رو با خود به همراه بیاورید.


*دوستان خواهشا در نوع پوشش، نکات لازم رو رعایت کنند که دچار مشکل نشیم...با تشکر

جاده‌های هوشمند با تکنولوژی آینده در هلند


کشور هلند قرار است از سال آینده شاهد ظهور جاده‌های جدید با قابلیت درخشش در زمان تاریکی و ارائه شارژ مورد نیاز برای خودروهای الکتریکی باشد. جاده‌های هوشمند که از توانایی درخشش در تاریکی شب برخوردار بوده و می‌توانند شاخص‌های آب و هوایی را در تاریکی به شکل نشانه‌هایی درخشان نمایش دهد،‌از اواسط سال 2013 در هلند نصب خواهند شد.
طرح «بزرگراه‌های هوشمند» که هفته گدشته در رقابت هفته طراحی هلند رونمایی شده، از جدیدترین فناوری‌ها در جاده استفاده خواهد کرد که به ادعای طراحان، پایدارتر، ایمن‌تر و محسوس‌تر هستند.
شرکتهای پشت این پروژه، هدف خود را ارتقای نوآوری رایج حمل و نقل با تمرکز بر خود بزرگراه‌ها بجای خودروها خوانده‌اند.
در میان جاه‌طلبانه‌ترین ایده‌ها برای سفرهای جاده‌ای آینده می‌توان به خطوط ویژه اشاره کرد که به رانندگان خودروهای الکتریکی اجازه خواهد داد تا در زمان حرکت، خودروی خود را شارژ کنند.
برنامه دیگر شامل متناسب سازی جاده‌ها با نورهای دارای قابلیت صرفه جویی در برق بوده که در زمان نزدیک شدن خودروها روشن‌تر شده و پس از عبور آنها دوباره تاریک می‌شوند.
اگرچه این ایده‌ها هنوز زمان زیادی برای پیوستن به واقعیت در پیش دارند اما جاده‌های هلند از سال آینده با خطوطی از پودر شب‌تاب رنگ‌آمیزی خواهند شد که از نور ذخیره شده خورشید در طول روز برای روشن‌سازی جاده‌ها در شب تا 10 ساعت استفاده می‌کنند.
از دیگر فناوری‌های برنامه‌ریزی شده برای سال آینده یک رنگ دینامیک حساس به دما بوده که بلورهای یخ را در شب‌های یخبندان برای رانندگان قابل مشاهده می‌سازند.
این ایده‌ها که توسط شرکت Studio Roosegaarde and Heijmans Infrastructure طراحی شده، در این رقابتها به عنوان بهترین مفهوم آینده معرفی شده‌اند.
این طراحی درحالیست که هنوز هیچ اطلاعاتی در مورد چگونگی کارکرد خطوط شارژ کننده خودروهای الکتریکی در این جاده‌ها اعلام نشده است.



طراحی جاده هوشمند با نور صرفه‌جویی کننده - چراغ‌های تعاملی و بادی



باقی در ادامه مطلب

ادامه مطلب ...

اسلاید اقتصاد شهری

با عرض سلام خدمت همکلاسی های محترم


اسلایدی که استاد آقاجانپور برای خلاصه درس اقتصاد شهری معرفی کرده بودند رو برای دانلود میزارم...البته دوستان به این اسلاید اکتفا نکنید چون بسیار خلاصه و کوتاه هستش...



دانلود اسلاید

(سرور پیکو فایل)



سربلند و پیروز باشید

مقایسه مسیر حمل و نقل ریلی(مترو و ...) در شهر های بزرگ جهان

میلان ایتالیا


بارسلون اسپانیا




بقیه در ادامه مطلب

ادامه مطلب ...

مسیر عابر پیاده در ارتفاع 2.5متری

خط بالایی پروژه ای با همکاری معماران منظر و معماران است که در منطقه منهتن نیویورک ساخته شده ودر سال 2011 به بهره برداری رسیده است. این پارک عمومی در ارتفاع 2.5 متری بالای خیابان قرار گرفته است.

پروژه «خط بالایی» پارکی عمومی به طول 1.5 مایل است که روی مسیر راه آهنی مخروبه ساخته شده و از منطقه میت پکینگ تا محوطه راه آهن هادسون در منهتن کشیده شده است.
سال های گذشته با ساخت خطوط راه آهن در این منطقه پوشش گیاهی به طور کامل از بین رفت، در این پروژه سعی شده پوشش گیاهی از دست رفته شهر بازیابی شده و این بخش شهر زنده شود.

با استفاده از استراتژی های نوین کشاورزی ترجمه جدیدی از تنوع زیستی در این پروژه به دست آمده است. سطح بالایی به واحدهایی جدا از هم تقسیم شده و گیاهان متنوعی در این بخش ها کاشته شده اند تا مسیری غنی از گیاهان متنوع به دست آید.

قسمت های پهن تری برای عابران در نظر گرفته شده و نیمکت هایی در آن قرار گرفته اند تا عابران بتوانند از چشم انداز بی نظیر خیابان های شهر دیدن کنند. علاوه بر این قسمت هایی میان آسفالت باز گذاشته شده تا پوشش گیاهی از میان ترک های پیاده رو رشد کرده و آن جا را به مکانی زیبا برای عابران تبدیل کند.



ادامه تصاویر در ادامه مطلب

ادامه مطلب ...