شار
شار

شار

شهر جدید yizhuang

شهر جدید Yizhuang توسط گروه معماری DCA در جنوب شهر پکن در کشور چین طراحی شده است. این شهر به سفارش شهرداری پکن و در فضایی به مساحت 240000 مترمربع و با هزینه ای بالغ بر 94 میلیون یورو اجرا خواهد شد.


در حال حاضر اجرای زیرساخت ها به عنوان فاز اول اجرا، آغاز شده است. این شهر در طرفین یک خیابان اصلی که از شمال به جنوب واقع شده، قرار گرفته است.



سیستم حمل و نقل توسط مترو، مونوریل و خطوط اتوبوسرانی سریع السیر به صورت توأمان اجرا خواهد شد. این شهر به 4 قسمت تقسیم شده است و یک برج مخابراتی برای پوشش کل فضای شهر در نظر گرفته شده است.




ساختمان های اداری، مسکونی و تجاری در شهر در فضاهای مختلف جانمایی شده است. بخش اداری 60% فضا، بخش مسکونی 30% فضا و بخش تجاری 10% از فضای این شهر را تشکیل داده است.

مدیران شهری و طراحان این پروژه تصمیم دارند که این شهر را به عنوان الگوی جهانی در طراحی محلات و شهرهای جدید معرفی کنند. چیدمان ساختمان های شهر و فواصل تعیین شده به گونه ای است که به بهترین شکل از نور خورشید و بارش باران بهره برداری می شود. علاوه بر این، تکنولوژی معماری سبز، الگویی اساسی در طراحی این شهر می باشد. در اصل سعی شده است که از تمامی فضاهای ممکن در پشت بام و داخل بنا و سطح زمین برای ایجاد باغ های سبز استفاده شود و یک باغ شهر مدرن ایجاد شود.













نظرات 2 + ارسال نظر
پورجهان دوشنبه 22 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 10:47 ب.ظ

تو حیرتم این پروژه تموم شه چی میشه!
فقط جادههاش چند باندست ؟مثل اتوبان میمونه البته اینجا انگار خطهاش ممتده

فاطمه سه‌شنبه 23 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 12:17 ق.ظ

پروژه توپیه.
ممنون عزیزم
دست گلت درد نکنه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد