شار
شار

شار

تاثیرات جبران ناپذیر سیستم گرمایش از کف روی بدن

یکی از اشتباهات بزرگ ما در خرید خونه های جدید مجهز بودن اونا به تکنولوژی های جدیده ولی نمیدونیم بعضی از اینا سلامتی مارو به خطر میندازن لطفا این مقاله و بخونید تا با مضرات یه تکنولوژی که ما به خاطرش کلی هزینه می کنیم آشنا بشید هنوزم این سیستم توی خیلی از خونه های جدید  داره اجرا میشه و هیچ جلوگیری هم صورت نمیگیره مثل خیلی از اشتباهات دیگه ... 

و جالب اینجاست که هنوزم تو ایران هر نمایشگاهی برگزار میشه بیشترین تبلیغات مال این سیستمه ...  

 

سیستم گرمایش از کف به دلیل بیماری زا بودن آن سالها پیش توسط موسسات استاندارد بین المللی ممنوع و از چرخه تولید خارج شده است بنا براین بر خلاف آن چه تبلیغ می شودبه عنوان فن آوری نوین مطرح نیست.

خساراتی که استفاده از این سیستم دارد گاه جبران ناپذیر است. این زیان که ناشی ازشناخت نادرست از آن محصول می باشد ، تنها با ایجاد آگاهی مصرف کننده به حداقل می رسد .این آگاهی را میتوان با توضیح تاریخچه کاربرد این نوع سیستم گرمایشی و بیان حقایقی تلخ به وجود آورد.

سابقه کاربرد این سیستم در نقاط سراسراروپا وآمریکا به سالها قبل بر می گردد که از آن در ورودی ساختمان ها برای جلوگیری از یخ زدگی پله ها استفاده می شده است.

اگر چه کمی بعد به داخل ساختمان ها راه یافت اما باز هم به عنوان یک سیستم گرمایشی در فناوری مورد استفاده ، قرار نگرفت . و تنها در استخرهای سرپوشیده کاربرد داشت شاید در همین زمان و یا کمی پس از آن و پیش از آغاز بازی های آسیایی تهران قبل از انقلاب بود که این سیستم برای نخستین بار در استخر سرپوشیده مجموعه ورزشی آزادی به بهره برداری رسید .
  

 

و به این ترتیب این سیستم در ایران نیز استفاده شد . البته کمی بعد زمین های چمن فوتبال هم سیستم گرمایش از کف را در دل خود جای دادند و این امید به وجود آمد که به زودی می رفت در منازل هم جای ثابت پیدا کند . 


بررسی های مؤسسه های تحقیقاتی نشان داد که استفاده از این سیستم در ایجاد بیماری واریس پا تاثیر گذاشته و دخالت مستقیم داردوهمچنین به خاطر ارتباط مستقیم بدن با گرما باعث پوکی استخوان زود رس میشود.و یکی دیگر از مشکلات بد این سیستم به خاطر ارتباط با فرش باعث بلند شدن ذرات فرش در هوا شده و باعث بروز انواع بیماریهای ریوی میشود. بنا براین به حکم این مؤسسه ها استفاده از آن در منازل کشورهای اروپایی و آمریکایی ممنوع شده و خیلی زود از چرخه تولید انبوه خارج شد .  


اما سوداگران و تولید کنندگان که پیش از اعلام این آرا در سطح انبوه قطعات آن را تولید کرده بودند به خاطر پیشگیری از ضررهای هنگفت مالی و با اطلاع از مضراتش آن را با قیمت بسیار پایین به واردکنندگان ایرانی فروختند و بار دیگر ایران بازاری شد برای تولیداتی که اروپا از چرخه خود خارج کرده بود .

لازم به یادآوری است که این سیستم تا کنون موفق به دریافت نشان استاندارد در داخل کشور نشده است.

همانطور که گفته شد این سیستم بیماری زاست و استفاده از آن در ایجاد بسیاری از بیماری ها مؤثر است .

از طرفی نحوه نصب و اجرای آن در کشور به درستی شناخته نشده و کمبود نیروی متخصص به مشکلات کاربرد این سیستم افزوده است و نقایص آن را بیشتر هویدا می سازد .

نظرات 1 + ارسال نظر
س پنج‌شنبه 24 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 01:09 ق.ظ

بسیار خواندنی و ضروری
ممنون
اگر کاملا صحت داشته باشه، با توجه به موج تمایل کارفرماها به این محصول، عواقب و تاثیرات ناخوشایندی خواهد داشت.

من این خبر رو از سایت معماری نیوز برداشتم،تقریبا سایت معتبری به حساب میاد
ولی اینطور که معلومه مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن این خبرو تکذیب کرده حالا خدا میدونه کی راست میگه کی دروغ
اگه اطلاعات بیشتری راجع به این موضوع به دست آوردم حتما اطلاع میدم
اینم جوابیه مرکز تحقیقات:
http://www.bhrc.ac.ir/portal/Default.aspx?tabid=56&ArticleType=ArticleView&ArticleID=195

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد