شار
شار

شار

مسیر عابر پیاده در ارتفاع 2.5متری

خط بالایی پروژه ای با همکاری معماران منظر و معماران است که در منطقه منهتن نیویورک ساخته شده ودر سال 2011 به بهره برداری رسیده است. این پارک عمومی در ارتفاع 2.5 متری بالای خیابان قرار گرفته است.

پروژه «خط بالایی» پارکی عمومی به طول 1.5 مایل است که روی مسیر راه آهنی مخروبه ساخته شده و از منطقه میت پکینگ تا محوطه راه آهن هادسون در منهتن کشیده شده است.
سال های گذشته با ساخت خطوط راه آهن در این منطقه پوشش گیاهی به طور کامل از بین رفت، در این پروژه سعی شده پوشش گیاهی از دست رفته شهر بازیابی شده و این بخش شهر زنده شود.

با استفاده از استراتژی های نوین کشاورزی ترجمه جدیدی از تنوع زیستی در این پروژه به دست آمده است. سطح بالایی به واحدهایی جدا از هم تقسیم شده و گیاهان متنوعی در این بخش ها کاشته شده اند تا مسیری غنی از گیاهان متنوع به دست آید.

قسمت های پهن تری برای عابران در نظر گرفته شده و نیمکت هایی در آن قرار گرفته اند تا عابران بتوانند از چشم انداز بی نظیر خیابان های شهر دیدن کنند. علاوه بر این قسمت هایی میان آسفالت باز گذاشته شده تا پوشش گیاهی از میان ترک های پیاده رو رشد کرده و آن جا را به مکانی زیبا برای عابران تبدیل کند.



ادامه تصاویر در ادامه مطلب





نظرات 4 + ارسال نظر
mohaddeseh پنج‌شنبه 2 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 08:02 ب.ظ

ممنون مهندس

فدات

zahra شنبه 4 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 01:38 ب.ظ

بسیار زیبا وجالبه.

س یکشنبه 5 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 09:16 ب.ظ

فوق العاده جذاب

بله همینطوره

shh شنبه 11 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 11:34 ب.ظ

با سلام
خیلی زیبا و جالب بود مرسی
یه پیشنهاد تو رشت اجراش کنید!!!!!

سلام مهندس
چشم حتما ولی به این شرط که شمام تو قم اجرا کنید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد