شار
شار

شار

مجتمع تجاری برای صنعت ساختمان رشت

در یک رقابت آزاد ، علیرضا مهدی زاده حکاک ، علی علیلی و فاطمه فرمانفرمایی برای طراحی یک مرکز تجاری 10,000m2 برای صنعت ساختمان در استان گیلان با دیگر شرکت کنندگان به رقابت پرداختند که بارش کافی و مناظری از چشم اندازهای منحصر به فرد از ویژگی های اصلی سایت است.



جزئیات بیشتر در ادامه مطلب

با نگاهی از بیرون ، ساختمان به نظر میرسد که توسط نیروهای نامرئی طبیعت شکل گرفته و درواقع پوشش ساختار را تغیر شکل داده . از یک طرف ما به دنبال کدهای ساختمانی ، مقررات ساخت و ساز و نهایت استفاده از ظرفیت زمین برای رسیدن به حد متناسب متر مربع هستیم ، و از سوی دیگر نیروهای مخرب و ناهنجار در کار هستند که هنر رقص این اثر را در هم میبوسد و پوسته را شکل می دهد.


اتاق کنفرانس ، رستوران و دیگر امکانات در طبقه بالا در نظر گرفته شده اند تا با قسمت های تجاری تداخل نداشته باشند و همچنین از بهترین مناظر بهره ببرند .



VBIran Pro


به دنبال مقررات خروج اضطراری ، سه دسترسی عمودی جداگانه ( راه پله و آسانسور ) درنظر گرفته شده که شروع آن از طبقه بالا به مناطق امن است .



در داخل پله برقی به دسترسی عمودی به ویژه در بخش های تجاری کمک می کند .



این ساختار از انتخاب های آگاهانه LEED و زیست محیطی از انرژی های سازگار با محیط زیست بهره مند شده ( با استفاده از طبیعی ترین تهویه و نور توسط پالایش نور و هوای تازه از طریق سقف و ارتفاع ) و همچنین انرژی تجدید پذیر ( با استفاده از پانل های خورشیدی ) ، طراحی یک سیستم برای جمع آوری فاضلاب و بازیافت آن برای استفاده مجدد ، کیفیت هوا با توجه به وجود دو آتریوم برای نفوذ نور طبیعی .







منبع:انجمن تخصصی و دانشجویی عمران،معماری و شهرسازی کنداب پارس

نظرات 1 + ارسال نظر
س شنبه 11 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 04:36 ب.ظ

بسیار جالب بود متشکرم
اما اگه اشتباه نکنم نفر اول طرح دیگری (با کانسپت تنه ی درختان شمال) بود و این، طرح دوم بود

خواهش میکنم ولی تا جایی که من سرچ کردم همین طرح اولین طرح برگزیده بود

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد